Avans (small2)
placeholder mobiel

Ik kan niet inloggen

Ga naar portal.office.com. Log met je volledige Avans emailadres en wachtwoord in en klik op de Outlook tegel.

Wat is er veranderd?

Vanaf zaterdag 3 november komt er geen nieuwe e-mail meer binnen op je Gmail-account van Avans. Dat geldt voor alle toestellen waarop jij nu je e-mail leest. De mailtjes die in het weekend van 3 en 4 november naar jou zijn verstuurd, worden maandag 5 november afgeleverd in je nieuwe postbus in Office 365.
Wil je je e-mail via je telefoon ontvangen, installeer dan de Outlook-app of werk met webmail.

Wat gebeurt er met mijn oude e-mails?

Je oude e-mails blijven bewaard in je Gmail-omgeving, maar hier komen geen nieuwe meer bij. Wil je je oude e-mailberichten ook in je nieuwe omgeving bewaren, ga dan naar emailverhuizen.avans.nl. Wij zetten ze dan voor je over. Dit duurt wel even. Je krijgt bericht als alles is overgezet.

Gratis licentie Office 365 en installatie van Office 2016

Op portal.office.com biedt Avans de mogelijkheid om Office 2016 te installeren op je apparaten. Jouw licentie is geldig voor 5 apparaten en geldt zolang je studeert bij Avans.

Dit gebeurt er met Google Drive

Voorlopig doen we niets met het Google-account dat je van Avans hebt gekregen. Er komt vanaf 3 november alleen geen nieuwe e-mail meer bij. Je Google Drive blijft dus ook gewoon werken.
Omdat OneDrive het fundament is van de verschillende Office 365-onderdelen, adviseren we je wel nieuwe bestanden voortaan op je OneDrive op te slaan.

Mijn standaard mail app doet het niet

Je kan alleen met de Outlook app werken omdat die modern authenticatie ondesteunt en de standaard mail app niet.

Ik heb verzocht om mijn mail en agenda over te laten zetten. Hoe weet ik wanneer dat is gebeurd?

Je krijgt een mail wanneer dat klaar is. Dit kan afhankelijk van de grootte van je mailbox wel 1-2 dagen duren.

Hoe lang kan ik nog bij mijn oude mail?

Tot je afstuderen.

Hoe lang kan ik nog mijn mail (laten) overzetten?

1 jaar (5-11-2019).